Environmental Education Game - The Gaia Challenge

Authors

  • Paola Kleinkauf Universidade do Vale dos Sinos
  • Ederson G. Ziza Magni Universidade do Vale dos Sinos
  • Marta Rosecler Bez Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.25044/25392190.806

Keywords:

Educational technology, Student activities, Student experiments.

Abstract

This article presents the experiment conducted with the Gaia Challenge game environment for use in environmental education classes. The environment consists of four themes: Water, Energy, Waste and Mobility. The game was applied

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paola Kleinkauf, Universidade do Vale dos Sinos

Universidade do Vale dos Sinos, São Leopoldo, Rio Grande do Sul – Brasil. Biologist.

Ederson G. Ziza Magni, Universidade do Vale dos Sinos

E. G. Z. Magni, Universidade do Vale dos Sinos, São Leopoldo, Rio Grande do Sul – Brasil. Biologist.

Marta Rosecler Bez, Universidade Feevale

M. R. Bez. Master Professor in Creative Industries. Universidade Feevale. Novo Hamburgo, Rio Grande do Sul – Brasil.

References

Aes Sul. Site da empresa. Disponível em: <https://www.aessul.com.br>. Acesso em março de 2016.

Aes Sul. Site da empresa. Disponível em: <https://www.aessul.com.br>.Acesso em junho de 2015.

C. V. de A. Carvalho, J. V. Carvalho, W. C. R. (2009). Software COLETASELETIVA: Um sistema computacional educativo para conscientização da importância da coleta seletiva. Revista Práxis, 1(2).

Dias, Genebaldo F. (2004). Educação Ambiental: princípios e práticas. São Paulo: Gaia.

Gadotti, Moacir (2012). Educar para a SustentabilidadeSão Paulo: Ed,L.

Lei Federal nº 9.795, de 27 de abril de 1999. Dispõe sobre a Educação Ambiental, institui a Política Nacional de Educação Ambiental e dá Outras Providências. Disponívelem: <http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/leis/l9795.htm>. Acesso em: 29 jul.2015.

Mendes, J. L. De S.; Carvalho, C. V. A.; Carva- Lho, J. V. (2007). CONSTRUFIG3D: Uma Ferramenta Computacional para apoio ao ensino da Geometria Plana e Espacial. RENOTE - Revista Novas Tecnologias na Educação, 5(1), 1-10. Disponível em http://www.cinted.ufrgs.br/renote/jul2007/index.html. Acessado em abril de 2016.

Ministério da Educação. Um pouco da História da Educação Ambiental. Disponível em:<http://portal.mec.gov.br/secad/arquivos/pdf/educacaoambiental/historia.pdf>. Acesso em: 19 jul. 2015.

Natureza Brincalhona (2009). Fundada por Dina Silva, Mônica Silva e Vítor Rosário. Disponível em: http://www.natureza-brincalhona.pt/index.html. Acesso em: abril de 2009.

Silva, A. S., Bulhoes, T. M. y Bez, M. R. (2015). Jogos que compõem o Desafio de Gaia. In: CAVA 2015 - VII Congresso Internacional de Ambientes Virtuais de Aprendizagem Adaptativos e Acessivos, 2015, Novo Hamburgo. Anais do VII Congresso Internacional de Ambientes Virtuais de Aprendizagem Adaptativos e Acessivos. Novo Hamburgo: Fundação Escola Técnica Liberato Salzano Vieira da Cunha, 2015. v. 1. p. 690-695.

Published

2016-07-30

How to Cite

Kleinkauf, P., Ziza Magni, E. G., & Rosecler Bez, M. (2016). Environmental Education Game - The Gaia Challenge. Teknos Revista científica, 16(1), 49–58. https://doi.org/10.25044/25392190.806

Issue

Section

Articles
QR Code
Crossref Cited-by logo

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.